Sourcedan Manuel python-opencv build raporum.

Cuda güncellemesi opencv ile tam uyumlu değil sanırım. Opencv cuda ile derlenmiyor. Eğer sürekli hata almak istemiyorsanız. Cuda ilgili tüm seçenekleri cmake(gui)-opencv üzerinden kaldırın.
Alttaki değişiklikleri yaptığımda toplam 10 dakikada derliyor. Hala yeni desteklenen kütüphanelerle opencv derlemesini genişletmeye uğraşıyorum.
Performansı arttırmak için ipp,tbb,mkl kütüphaneleriyle ve AVX2,SSE ile derleme yaptım ve başarılı oldu.
Matlab desteği var, paketler mağazasından indiriliyor ama matlabda daha hızlı çalışması için derlemeniz gerekiyor. mex fonksiyonu oluşturuyor.
Openvx opencv için alternatif olacak ama o kadar kısıtlı desteği var ki şu an için. Openvx ile derlemeye çalıştım ama vxu.lib dosyasını intel vision sdk içinde bulamadım.
Qt ve VTK ve OpenGL Görsel arayüzlerini destekliyor. maalesef vulkan daha yok.
Python prebuilt ile hazır opencv kullanırsanız opencl dışında başka birşey desteklemiyor. Yapabiliyorsanız derlemeyi kendiniz yapın. IntelPython3 opencv ve opencv_contrib derlemesini de yapıp python a yükledim. Cmake otomatik olarak cv2.pyd dosyasını site-packages içine kopyalıyor. IntelPython intelin optimize edilmiş kütüphanesiyle derlenmiş python ve benim derlediğim opencv optimize edilmiş intel kütüphaneleriyle derlenmiş.
Eğer benim gibi farklı bir python versiyonuna otomatik yüklemek istiyorsanız cmake içinde gerekli yolları değiştirip tekrar INSTALL sekmesini derleyin. Yeni Python versiyonu için yüklenmiş olacak.
not: Kesinlikle Release modunda derleyin. libpython(XXX)_debug.lib yoksa debug ile derlemeyin. Python Release modunda çalışır. opencv içinde install scriptleri barındırdığından python için gerekli paketi python/lib/site-packages klasörüne atar ama klasöre gidip ismini kontrol edin. import cv2 diyebilmeniziçin cv2.pyd olmak zorunda.
not: configure yaptıktan sonra klasörünün üzerinde birdaha değişiklik yapmayın.
not: Opencv hem tbb hem openmp paralleştirmesini destekliyor ama ikisini aynı anda kullanmıyor elbette. Önceliği tbb(thread building block) almıştır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar