Matlab Türkiye dağıtıcısı Figes A.Ș nin lisans ve fiyat konusunda verdiği cevap

Soru:
Embedded coder c,c++ kodu ürettiğini duydum. Üretilen kod üzerinde yada benim matlab için yazdığım kod yada uygulama üzerinde kopya koruma hakkı var mı? Matlab ortamı için yaptığım uygulamayı topluluk veya arkadaşlarım arasında dağıtırken üzerinde hak iddia edebiliyor mu? Matlab ortamı için yaptığım uygulamayı başka kullanıcılara satabiliyor muyum?
Embedded coder almak istiyorum ama fiyatı 5500tl.
Matlabda lisans konusu çok kafamı karıştırdı.

Cevap:
MATLAB da yaptığınız bir uygulamayı MATLAB olmayan müşterilere dahi paylaşabilmek için MATLAB Compiler isimli bir toolbox vardır. Bu toolbox sayesinde yaptığınız uygulamayı exe. halinde istediğiniz herkese paylaşabiliyorsunuz, eğer exe olarak değilde dll dosyları olarak paylaşmak istiyorsanız MATLAB Compiler SDK isimli farklı bir toolbox bulunmaktadır ve Mathworks bunda herhangi bir hak talep etmiyor. Aşağıda daha fazla bilgi edinebilmeniz için MATLAB Compiler Toolbox’ın ve MATLAB Compiler SDK Toolbox’ın linklerini paylaşıyorum.Tabiki bu konuştuğum avantajlar sizinde baktığınız ticari lisans tipinde. Akademik lisanlarda ticari bir ürün haline getirilmesine izin verilmiyor.
Figes a.ș verdiği cevap

Soru:
Peki matlab coder c kodu üretiyor. Matlab runtime olmadan dağıtabilir miyim (açık kaynak yada ticarî)? Üretilen kod üzerinde bir hakkı var mı?
Matlab coder, matlab ve Simulink fiyatı ne kadar?
Ben satın alıp model üzerinden, c kodu üzerinden program yapmak istiyorum. Runtime bağlı kalmak dağıtımı engeller.

Cevap:
MATLAB Coder C ve C++ kod üretebiliyor.
MATLAB Compiler ile .exe haline getirirken MATLAB Run Time’ı da programınızın içine atıp (ister setup olarak ister yüklenmiş olarak) karşı tarafa iletebiliyorsunuz. Bu sayede hemen yüklenebilir de veya yüklenmiş olarak gelebilir de.
Hayır, MATLAB Coder üretilen kodu MATLAB  Compiler ile exe haline getirdiğinizde bir telif hakkı yoktur.

Yorumlar

Popüler Yayınlar