Windows Yüksek CPU Kullanımı

Windows 10 kullanıyorum ve görev yöneticisinin wmı hizmeti işlemcinin tamamını kullanıyor gösteriyordu. wmı sorununun icabına baktım fakat bu sefer diğer işlemlerin ve hizmetlerin işlemcinin tamamını kullanmaya gösterdiğini gördüm. Her işlemciyi çok kullanan işlemi kapattığımda rastgele yeni bir tanesi işlemciyi çok kullanmaya başlıyordu. İşlemci kullanımıyla fan hızı da aynı oranda çalışılıyordu. Sorun olay görüntüleyicide de gözükmüyordu. Soruna neyin sebep olduğunu bilmiyorum fakat sorunu öğrendim. Bilgisayar cpu kullanımı yanlış raporluyormuş. Bunu cpu-z programıyla öğrendim.

Çözüm: Güç ayarlarını düzeltmekti. Varsayılan komut pencerenize(cmd,powershell,...)Çözümden sonra doğru cpu kullanımı gözükecek ve fan hızı ona göre tekrar ayarlanacaktır.


C:\WINDOWS\system32>PowerCfg /SETACVALUEINDEX SCHEME_CURRENT SUB_PROCESSOR IDLEDISABLE 000
C:\WINDOWS\system32>PowerCfg /SETACTIVE SCHEME_CURRENT

Yorumlar

Popüler Yayınlar